cris gezicht-3Na mijn studie commerciële economie aan de HEAO in Sittard studeerde ik in 2006 af als Master of Science in Strategic Management aan de universiteit van Tilburg. Beide studies legden de basis voor mijn commerciële carrière. In Amsterdam werkte ik voor het toenmalige Talent in Business (nu Dutch) aan projecten voor KPN in Den Haag en Banctec in Nieuwegein. Bij Geerlings Marketing werkte ik aan online marketing opdrachten voor Varta en HsZuyd, evenals grote bedrijven in de bouw, zoals Rockwool, Saint-Gobain en Schüco. Als online marketing manager bij Koninklijke Mosa werkte ik als eindverantwoordelijke voor Mosa’s digitale media in Nederland en het buitenland. In die periode werkte ik bovendien veel samen met bedrijven als Ahrend, Desso, Interwand, vormgevingsbureau Zuiderlicht en Door communicatie en vormgeving. Dat marketing en ondernemen in het bloed zat werd al op vroege leeftijd duidelijk. Op 12-jarige leeftijd had ik mijn eerste mini-business door de verkoop van mijn zelf gevangen forellen en een bord in de voortuin. Adverteren deed ik met een kleine advertentie in het parochieblaadje van het dorp. In 2008 zette ik mijn eerste echte eigen bedrijfje op: boomstamtafel.nl waarmee ik nog steeds grote exclusieve maatwerk houten tafels maak voor particulieren en bedrijven. In december besloot ik mijn kennis over internet marketing en ondernemen in te zetten in mijn eigen advies organisatie. Ik wil ondernemers helpen om

  • Beter te concurreren
  • Meer gekwalificeerde leads binnen te halen
  • Meer uit hun bestaande klanten te halen
  • Online beter gevonden te worden
  • Meer omzet te maken
  • Meer winst te maken

Welke middelen we inzetten om deze doelen te bereiken is in elke case anders. Als ondernemer en online marketing specialist ligt daar mijn toegevoegde waarde. Ik combineer de kennis van online marketing met kennis over ondernemen. Ik verdiep me in uw business en zie verbanden waaruit waarde kan ontstaan. Die inzichten vertaal ik naar een online strategie met inzet van slimme toepassingen. Om dit te doen is een goede voorbereiding en gedegen onderzoek nodig.

Zoekgedrag

Het belang van een uitgebreide zoekwoord- en concurrentie onderzoek is tegenwoordig groot. Keywords invullen in de google zoekwoordplanner is niet voldoende. Inzicht in uw bedrijfsprocessen en klanten is bepalend voor het succes van dit onderzoek. Inzicht in de manier van zoeken van uw doelgroep komt alleen naar boven als u zich verdiept in elke PMC (product-markt-combinatie). Als business consultant stel ik u vragen en gaan we in gesprek om dit gedrag in kaart te brengen. Dit is essentiële informatie voor het doen van een gedegen keyword studie. Door u bij dit proces te betrekken wordt u zelf de keyword expert in uw eigen markt. Als keyword specialist kunt in het vervolg zelf acties opzetten en online teksten gaan schrijven.

Techniek

Een website bouwen is vaak makkelijker dan een wesbite aanpassen. Om niet uw historische opgebouwde waarde te verliezen zijn er bij website aanpassingen allerlei technische aandachtspunten. Het goed inrichten van uw Google analytics en webmaster account is daarbij waardevol. De statistieken die u hierin kunt aflezen gebruiken wij om te achterhalen welke pagina’s goed scoren en belangrijk zijn voor uw ranking. Ook gebruiken we online tools die uw website analyseren op belangrijke technische aspecten voor de vindbaarheid en techniek. Dit is een complexe materie die voortdurend veranderd. Tien jaar geleden was het mogelijk om te scoren met het toevoegen van keywords aan je pagina. Vandaag worden deze keywords compleet genegeerd door Google. Ook de opkomst van social media en Google’s algoritme updates (o.a. Panda en Penguin) zorgen voor nieuwe situaties. Ik verdiep me voortdurend in deze ontwikkelingen en weet deze snel toe te passen op uw situatie.

Wilt u meer weten? Bekijk de pagina diensten of neem contact op voor een afspraak.